Reînnoirea certificatului digital și actualizarea la ANAF pentru e-Factura
Dacă ați avut un certificat digital calificat (semnătură electronică), certificat care a fost și înrolat la ANAF pentru e-Factura, atunci, la reînnoirea certificatului (sau la schimbarea lui), trebuie să faceți și reînnoirea la ANAF.
Reînnoirea la ANAF, spre deosebire de înrolare, este mult mai simplă.
1. Obținerea documentului de confirmare
Trebuie obținut un document de confirmare al certificatului digital calificat, emis de furnizorul certificatului.
- Acest document este un PDF (formular ANAF);
- Se semnează de dvs. cu certificatul digital;
- Se contrasemnează de emitent;
- Metoda de obținere diferă în funcție de provider (unele firme au proces automatizat).
2. Încărcarea documentului pe site-ul ANAF
Odată obținut documentul, accesați: https://www.anaf.ro/reinnoire/
După transmitere, veți primi un e-mail de confirmare de la ANAF că s-a actualizat contul.
3. Activarea accesului
În dimineața următoare primirii e-mailului, veți avea acces complet în RO e-Factura ANAF:
- Acces la RO e-Factura ANAF (accesarea RO e-Factura ANAF e posibilă chiar din ziua primirii confirmării de la ANAF);
- Posibilitatea de a descărca e-Facturi (aici ANAF dă drepturile doar dupa 2 noaptea, in ziua confirmării).
4. Configurarea certificatului în Purple Cat
După primirea e-mailului de confirmare, puteți configura certificatul reinnoit în aplicația Purple Cat:
- Accesați pagina de configurare e-Factura: https://cloud.purplecat.ro/e-factura/configuration
- Configurați noul certificat;
Notă importantă: Cum spuneam mai sus, raportarea facturilor la ANAF nu este posibilă în aceeași zi cu primirea documentului de confirmare. Drepturile de trimitere si vizualizare e-Facturi se activează în jurul orei 02:00 noaptea, astfel că accesul complet este disponibil din dimineața următoare.