e-Factura - intrebari si raspunsuri

Da, factura se poate trimite la ANAF si de pe telefon. Doar configurarea in aplicatie a semnaturii electronice depinde de calculator/laptop, iar aceasta se face o singura data.

Toate functionalitatile (mai putin acea configurarea a semnaturii electronice), sunt disponibile accesand aplicatia din browser, de pe telefon.

Chiar daca servererele ANAF nu functioneaza, puteti trimite e-Factura.

Dupa ce apasati pe "trimite e-Factura SPV" veti vedea atunci statusul “In curs de trimitere” (si nu Trimisa, cum apare in mod normal, cand functioneaza serviciile ANAF).

Atunci sistemul va reincerca automat trimiterea (din interfata nu mai puteti trimite, practiv aplicatia va gestiona automat trimiterea catre ANAF).

e-Factura se va trimite automat in SPV atunci cand serverele ANAF vor fi disponibile.

Nu, configurarea tokenului nu se poate face cand serviciul ANAF de autentificare nu functioneaza. Pentru configurarea tokenului avem nevoie de un raspuns din partea ANAF in momentul configurarii. (cand serviciul ANAF de autentificare nu functioneaza returneaza pagina cunoscuta cu BIG-IP logout page, si nu tokenul de access).

Nota: Configurarea semnaturii electronice se face o singura data.

Daca la trimiterea e-Facturii in SPV ati primit mesaj ca “Nu aveti drepturi pe CIF …”, atunci nu trebuie sa faceti nimic, si sa reincercati ziua urmatoare. ANAF da drepturile efectiv a doua zi.

Asigurati-va ca ati facut autentificarea in SPV pe CIF, si nu pe CNP.

Asigurati-va ca semnatura electronica nu este expirata.

Preluarea facturilor primite (sincronizarea cu SPV), se face automat la un interval de 2 ore. Daca dupa 2 ore de la integrare sau de la primirea facturii in SPV nu vedeti factura/facturile, asigurati-va ca CIF-ul din date companie nu este unul fictiv.

Factura creata in aplicatie nu se semneaza electronic. In momentul in care accesati "trimite e-Factura SPV", se va trimite automat la ANAF.

Aplicatia se foloseste de tokenul de acces dat de ANAF, token primit in momentul in care ati facut configurarea semnaturii in aplicatie.

Daca statusul e-Facturii este Succes, atunci puteti descarca arhiva data de ANAF (e-Factura -> Istoric trimitere e-Facturi)

Succes inseamna ca ANAF a primit factura trimisa din aplicatie, a verificat-o, a validat-o si a trimis-o deja la clientul dumneavoastra.

De la trimitere e-Factura, pana la primirea statusului Succes sau Eroare, dureaza in jur de 1-2 minute.

Da, facturile preluate din SPV (RO e-Factura ANAF) sunt salvate in aplicatie.

Aceasta inseamna ca le veti regasi in aplicatie si dupa cele 60 de zile in care sunt disponibile la ANAF (dupa 60 de zile se arhiveaza).

Daca statusul e-Facturii este in aplicatia noastra "Succes", atunci inseamna ca a fost trimisa, procesata si validata de ANAF.

Daca doriti sa verificati si la ANAF, sa va convingeti, intrati pe site-ul de la ANAF, dati click pe "Autentificare RO e-Factura/RO e-Transport", selectati Mesaje primite.

Daca statusul e-Facturii este in aplicatia noastra "Succes", atunci factura respectiva este validata de ANAF si trimisa clientului dumneavoastra.

In "Istoric e-Facturi trimise" gasiti toate detaliile date de ANAF: id (index) de incarcare, id (index) de descarcare, ZIP. Dati-i clientului dumneavoastra aceste detalii si indrumati-l sa verifice pe site-ul de la anaf (www.anaf.ro), in sectiunea "Autentificare RO e-Factura/RO e-Transport".

Nota: pe site-ul de la ANAF, in sectiunea "Autentificare certificat", este doar RO e-Factura de test, deci nu acolo se cauta datele trimise in productie.

Aceste tokenuri nu sunt de interes pentru utilizatori, nu se refera la semnatura electronica (careia i se mai spune si token).

Informatia privind careia ANAF va renunta la tokenurile de tip OPAQUE dupa data de 31.05.2024 nu vizeaza utilizatorul aplicatiei, ci dezvoltatorii de soft.

Dezvoltatorii de soft trebuie sa isi adapteze aplicatiile astfel incat sa ceara de la ANAF acest token de access de tip nou.

Purple Cat Invoice foloseste tokenul nou, utilizatorii nu trebuie sa refaca configurarea semnaturii.