Ce înseamnă mesajul din RO e-Factura ANAF:

"A apărut o eroare tehnică, cod 4001"?

Când se verifică în SPV starea unei facturi trimise prin RO e-Factura, poate apărea acest mesaj. Este o eroare aleatorie din sistemul ANAF, care nu arată dacă factura este validată sau respinsă.

  • Acest mesaj poate să apară la verificarea stării unei e-Facturi. Serviciul ANAF nu returnează niciun răspuns referitor la starea facturii trimise, adică nu răspunde nici că e în prelucrare, nici că e cu succes, nici că e cu eroare.

  • În astfel de situații, starea trebuie verificată din nou după un timp. Dacă ANAF are acest tip de blocaj tehnic, statusul se actualizează, de regulă, în maxim una sau două zile.

  • În final, în toate cazurile înregistrate la noi, factura este validată de ANAF (însă trimiterea și confirmarea de la ANAF a apărut cu întârziere).

Dacă factura este în ultima zi de raportare și nu puteți aștepta actualizarea ANAF, factura poate fi retrimisă. Trebuie însă reținut că, dacă ANAF validează și trimiterea inițială, factura poate apărea dublată în SPV.

În Purple Cat gestionăm acest caz prin monitorizare continuă. Când apare o astfel de situație și este ziua limită de raportare, vă contactăm pentru a evita problemele.

Explicații tehnice

Eroarea apare deoarece serviciul API de verificare stare din RO e-Factura nu funcționează în acel moment sau nu dă un răspuns cu privire la factura verificată. Sistemul ANAF răspunde cu eroare tehnică.

Exemplu de răspuns ANAF:

<header xmlns="mfp:anaf:dgti:efactura:stareMesajFactura:v1">
    <Errors errorMessage="A aparut o eroare tehnica. Cod: 4001"/>
</header>