"Certificatul digital nu a fost prezentat" la autentificarea pe ANAF

Dacă, în momentul în care accesați Autentificare RO e-Factura • RO e-Transport • RO e-TVA pe site-ul ANAF, nu vă apare certificatul digital pentru a fi selectat, atunci cauza poate fi una dintre situațiile de mai jos:

1. Probleme cu cookie-urile ANAF

Soluție: Intrați cu o fereastră Incognito din browserul folosit.

Exemplu (Google Chrome): din colțul dreapta sus, meniul cu 3 puncte → a treia opțiune → Fereastră nouă incognito (sau Fereastră nouă ascunsă).

Chrome Incognito ANAF

2. Certificatul digital nu este disponibil

Dacă ați intrat în fereastră incognito și tot nu apare certificatul:

  • Certificat fizic: stick-ul cu certificatul trebuie să fie conectat la calculator.
  • Certificat cloud/virtual: certificatul trebuie să fie activat. Exemplu: la CertSign, trebuie să fiți conectat în aplicația de cloud (Paperless).

3. Probleme cu driverele

Dacă sunteți în fereastră incognito și certificatul este prezent, dar tot nu apare, atunci este posibil ca driverele să nu fie instalate sau să nu fie actualizate.

Soluție: Verificați și reinstalați driverele pentru certificatul digital.

4. Suport de la provider

Dacă nu reușiți să rezolvați instalarea sau actualizarea driverelor, contactați providerul certificatului digital. Solicitați-le asistență până la finalizarea logării pe site-ul ANAF, la secțiunea Autentificare RO e-Factura • RO e-Transport • RO e-TVA.